понеделник, 30 ноември 2009 г.

Кафе изглажда бръчките

Само си представете, че си пийвате плодова напитка, лекуваща акне. Или похапвате сладки, които изглаждат бръчките на лицето ви. А може би предпочитате да започнете деня с препечена филийка и мармалад против стареене и към него чаша чудесно кафе, което намалява теглото?

Звучи като научна фантастика, но не се отчайвайте - тези храни вече наистина съществуват. Козметичната индустрия вече е разработила цяла серия от т.нар. чудодейни продукти, които ви помагат да изглеждате страхотно, като закусвате с тях.

Забравете за скромното кисело мляко с пробиотици. Тази нова нутрикозметика (от англ. - храни за красота), е храна, обогатена с всякакви видове вещества за подобряване на здравето и красотата ви.

Продуктите са най-новата вълна от разработваните т.нар. функционални храни. А това всъщност са обикновени храни като различни плодови сокове, мармалади или пък кисело мляко, които са обогатени с вещества, поддържащи здравето и младостта ви.

Последният хит на пазара е кафе, което ви прави лифтинг на лицето, докато го сърбате. Продуктът на “Нескафе” се предлага в пакетчета 3 в 1 - кафе, обезмаслено мляко и колаген, пише в. “Дейли телеграф”. Колагенът е еластичен материал, който поддържа гладката форма на кожата. Козметичните хирурзи го използват като “пълнеж” за премахване на фините линии около очите, той е съставка и на повечето кремове против бръчки.

Доколко колаген в кафето може да опъне лицето ви, все още е под въпрос, коментират лекарите. Причината? Веществото просто ще бъде разградено в червата при обработката на напитката, обясняват те.

Засега напитката против бръчки се предлага само в Сингапур, тъй като се произвежда от филиал на “Нескафе” там. Кафето 3 в 1 е част от серията “Боди рейндж”. Освен това има “Нескафе протект”, което е обогатено с антиоксиданти, както и “Нескафе фит”. Кафето засега се изпробва на пазара в Азия, но скоро може да се появи и в Европа, обясняват от производителя “Нестле”, базиран в Швейцария.

Новите нутрипродукти могат да бъдат програмирани по всякакъв начин. Например могат да бъдат съставени така, че да понижават кръвното налягане или да поддържат сърцето ви. Разбира се, повечето от продуктите са насочени към това да изглеждате по-добре - по-слаби и по-млади.

В момента по света се произвеждат храни за красота на стойност 1,5 млрд. долара, твърди компанията за изследване на пазара “Клайн енд кампъни”. При това, този бизнес набъбва непрекъснато и носи огромни печалби.

Един от последните продукти, който се появи съвсем скоро на пазара във Великобритания, е японската бяла ружа. Тя повишава естественото ниво на колагена в организма, докато я хапвате, като придава прекрасен вид на кожата. Освен това според търговците намалява и целулита на дамите. Продуктът се казва “Хапнете си за красота” и се предлага в пакетчета от 50 г. Всяко от тях съдържа по 3000 мг колагенни пептиди.

На Острова се предлага и цяла серия от напитки с разнообразни качества. Една от тях е "Сип" - вода, обогатена с витамини, минерали и растителни екстракти, за която се твърди, че подобрява състоянието на кожата.

Може да пробвате и “Клиър скин” (от англ. - “чиста кожа”. Бутилката, която струва 1,29 британски лири, съдържа 100 мг млечен протеин, който изчиства акнето. Производното на протеина - правентин, в напитката намалява растежа на бактерията propionibacterium, която участва във възникването на кожните възпаления и акнето. Освен това този протеин има противовъзпалителни качества, които помагат за по-бързото изчезване на петната.

Дали всичко това е вярно? В изследване, проведено сред тийнейджъри с акне, станало ясно, че тези, които пиели от водата “Клиър скин” всеки ден в продължение на 2 месеца, имали голямо подобрение. Кожата на 95% от тях се изчистила в голяма степен, пише в. “Дейли мейл”.

Американската компания “Биосинерджи” пък предлага друга напитка - “Скини уотър” (от англ. - вода за слабички). Според производителите й тя е вода за тонуса ви с подобрен вкус, която увеличава изгарянето на мазнините в организма, блокира абсорбирането на въглеводородите и намалява желанието да си хапвате сладко. Всичко това се дължало на хром във водата и на аминокиселината L-carnitine.

Някои лекари са съгласни, че хромът може да помага при слабост към сладкото.Същевременно обаче все още няма доказателства, че тази вода ви прави слабички, освен като я пиете вместо храна. По-добре си подобрете хранителния режим и дъвчете здравословно меню, коментира “Дейли мейл”.

Тези оферти обаче са нищо в сравнение с продуктите, които се предлагат в Япония. Там може да намерите пилешка супа, обогатена с колаген, както и безалкохолни напитки за избелване на кожата.

Истински хит обаче е “парфюм за ядене”, който, след като го сдъвчете, изпуска ухание на ванилия през потните жлези.

Ако пък търсите нещо още по-драматично, вземете дъвката “Повдигни бюста”. Производителите й се хвалят, че тя увеличава бюста и укрепва мускулите ви, а в добавка към това ви подмладява. Всичко това се дължало на екстракта от растението Pueraria mirifica, който имитира ефекта от женския сексхормон естроген.

Нутрикозметиката е следващата голяма ниша в индустрията за красотата, смятат специалистите. Разликата при новите продукти е, че всички те се поемат през устата, за да подобрят здравето и красотата ви.

Кой дава храна на цялата тази индустрия? Разбира се, поколението на т.нар. бейби бумърс, родени в годините на икономически възход след Втората световна война. Това са млади пенсионери от САЩ, Западна Европа и Япония, които всяка година пръскат милиарди долари, за да изглеждат добре и да са във форма.

В Страната на изгряващото слънце например има специални магазини за нитрокозметични продукти и за всякакви хранителни добавки. В САЩ този пазар тепърва се разраства, но перспективите за компаниите са много добри.


Информацията е взета от тук

Няма коментари:

Публикуване на коментар